Vakantie - Reisverslag uit Ourense, Spanje van Mirte Hopman - WaarBenJij.nu Vakantie - Reisverslag uit Ourense, Spanje van Mirte Hopman - WaarBenJij.nu

Vakantie

Blijf op de hoogte en volg Mirte

20 December 2013 | Spanje, Ourense

Hallo allemaal,

Ik dacht het is weer tijd voor een verslag.

Maandag had ik mijn examen Spaans.
En heb een 8,5 gehaald.
Dus heb mijn certificaat in de pocket!
Ben heel blij met het resulaat.En ik kan een een hoger level gaan volgen, dit ga ik ook doen als het mogelijk is.
Want er moeten genoeg leerlingen zijn.
Maar nu eerst vakantie, heerlijk!
Moet natuurlijk wel werken, maar hoef niet naar school.
En vanavond ga ik naar een Kerst uitvoering van mijn gast gezin kinderen kijken, ben benieuwd.

Het is al bijna Kerstmis.
Ik vier dit jaar Kerstmis met mijn gast gezin. We gaan eten met de familie, de kinderen krijgen cadeaus en verder weet ik het nog niet precies.
In Spanje is Kerstmis een beetje anders dan in Nederland. Hier hebben ze kerstavond en een kerstdag.
Dus geen tweede kerstdag zoals in Nederland.
Dit wist ik eerst ook niet, maar mijn leraar vertelde het me.

Ook het jaar 2013 is alweer bijna om, de tijd vliegt. Ik ga Nieuwjaar vieren in Porto met mijn vriendje Christian. Heb er heel veel zin, hij komt over ongeveer een weekje. Kan echt niet meer wachten haha.

Hebben jullie leuke plannen voor de vakantie? En wat zijn jullie plannen voor Kerstmis en Nieuwjaar?

Feliz navidad y buen año nuevo!
(fijne kerstdagen en een gelukkig nieuwjaar)

Heel veel liefs,
Mirte.


  • 20 December 2013 - 18:44

    Malou:

    Haa Mirte!

    Geen sneeuw dit jaar met kerst.
    Maar ten eerste, spp goed. Gwoon een 8,5!!

    Ik ga met kerst:
    -1ste kerstdag: samen met Ted koken voor zijn en mijn ouders(en broer Ted)
    -2de kerstdag: bij mijn ouders thuis, met de hele Fam. eten
    Gezellie

    En jij eindelijk je vriendje weer bij, dat is al een groot kado.

    Fijne kerstdag en een gelukkig nieuwjaar!!

  • 25 December 2013 - 17:21

    Pierre Smits:

    Ola Mirte,

    Eerst fijne Kerstdagen en Gezond en Voorspoedig 2014 gewenst.

    En proficiat met het halen va het examen.
    Bent dadelijk een volleerd Spaansspreker en schrijver.
    Heel voed.

    Ik zit sa.en met oma bij Wim en Angelique op de bank. Aan het uitbuiken van het kerstdiner.
    Hebben net het toetje op. Heerlijk.
    Een 6 lagen/kleuren taart gemaakt door Tessa. Ziet er heel mooi uit en smaakt ook prima.

    Veel plezier met Christian in de vakantie.

  • 25 December 2013 - 21:10

    Mirte Hopman:

    Ha Malou,

    Hier ook niet haha, alleen maar regen..
    Dankjewel!

    Gezellig!
    Geniet er van!

    Super cadeau, bijna!

    Dankjewel!
    Jij ook nog fijne kerstdagen & alvast een gelukkig nieuwjaar!

    Liefs

  • 25 December 2013 - 21:11

    Mirte Hopman:

    Hallo Pierre,

    Dankjewel, voor jullie natuurlijk ook!

    Dankjewel, ik hoop het haha.

    Gezellig!
    Ik zag de taart op facebook, erg mooi en ziet er lekker uit haha.

    Dankjewel!

    Fijne avond nog,

    Mirte.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mirte

Actief sinds 25 Sept. 2013
Verslag gelezen: 320
Totaal aantal bezoekers 7972

Voorgaande reizen:

10 Oktober 2013 - 10 April 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: