Hola - Reisverslag uit Ourense, Spanje van Mirte Hopman - WaarBenJij.nu Hola - Reisverslag uit Ourense, Spanje van Mirte Hopman - WaarBenJij.nu

Hola

Blijf op de hoogte en volg Mirte

05 December 2013 | Spanje, Ourense

Hola,

Vandaag is het 5 December.
De dag van Sinterklaas.
Dit jaar geen gezellige Sinterklaas sfeer, pepernoten, chocoladeletters voor mij.
Dan volgend jaar maar weer.
Ik wens jullie allemaal een gezellige Sinterklaas toe!
Of hebben jullie al Sinterklaas gevierd?
Ik ben benieuwd, dus zou het leuk vinden als jullie een reactie plaatsen.

Het bevalt me nog steeds goed hier.
Maar het weer bevalt me iets minder haha.
’s Morgens en ’s avonds is het erg koud.
Maar ‘ s middags schijnt de zon, dus dan is het wel lekker weer.
Ik heb zelfs al handschoenen gekocht, dus dan kun je wel raden hoe koud het is.
Dus ook in Spanje is het niet altijd warm!

Ik ben begonnen met leren voor mijn Spaans examen, want het is al bijna zover. ( 16 december)
En verder ga ik bijna elke dag naar school, leuke dingen doen met andere au pairs en werken.
Morgen heeft iedereen hier een vrije dag, dus eigenlijk heb ik nu al weekend.
Maar moet natuurlijk wel gewoon werken.

En ik heb heel goed nieuws.
Mijn vriendje Christian komt op bezoek!
We gaan een paar daagjes naar Porto, daar gaan we ook samen Nieuwjaar vieren.
En een paar daagjes zijn we in Ourense, dan kan ik hem alles laten zien.
Ik heb er heel veel zin in, ben aan het aftellen haha!

Hoe is het in Nederland? Ook koud denk ik?
En is er verder nog nieuws?

Liefs,
Mirte.

  • 05 December 2013 - 12:08

    Paula:

    Hai meis! Ik vind het nogsteeds heel knap dat je daar al zo lang zit:) Nog even volhouden hoor!! Lief dat Christian langs komt.

    En wat is dat nou? Geen Sinterklaasfeest! Zit je eindelijk in het land waar die man woont, Komt hij juist hier naartoe :P hihi

    Geniet van je weekend en succes met je examen leren!
    Xx

  • 05 December 2013 - 13:07

    Yara:

    Hee meis!!

    Jaa ik had gisteravond al sinterklaas met t dispuut, heb 2 lekkere geurkaarsen gekregen en een mooi hartje voor aan de muur :) en dit weekend veel sinterklaas bij mijn familie en thuis, en bij Niek thuis :) heel druk maar super leuk!

    maar doen jullie wel aan kerstmis daar dan?

    Heel veel succes met leren voor je toets! super spannend.. denk je dat je het gaat halen?

    xxx Yara

  • 05 December 2013 - 13:43

    Anja:

    Hoi Mirte

    Hier ook weinig sint activiteiten. Het eerste jaar dat er niemand thuis is op pakjes avond.
    We hebben afgelopen vrijdag sinterklaas gevierd met z'n zessen. Dat zal je wel hebben gehoord van Christian.

    Heel veel succes met je studie, zet m op!!!

    Groetjes Anja

  • 05 December 2013 - 14:56

    Benthe:

    Hai lieffie,

    Troost je: ik vier ook geen Sint Nicolaas en zit nu stom aan een monografie-opdracht......
    En tweede troostpunt: het stormt hier, het KNMI heeft zelfs code oranje afgegeven.
    De Sint zal dus sowieso van de daken waaien ;)
    Wel heel fijn dat Christian eind december langs komt en dat jullie samen Oud&Nieuw in Porto gaan vieren!!
    Hoe gaat het leren voor je examen inderdaad?

    Komend weekend maar weer 'even' skypen!!!

    Dikke kus,

    Benthe

  • 14 December 2013 - 14:48

    Mirte Hopman:


    Sorry voor de late reactie allemaal!

    Paula,

    Dankjewel, en gaat lukken!
    Christian komt over 2 weken, kan niet wachten haha.
    Haha inderdaad, maar Christian en zijn familie is zo lief geweest om mij een sinterklaas pakket te sturen.
    Dus ik heb toch nog Sinterklaas meegemaakt dit jaar.
    Dankjewel, jij een fijn weekend!

    Liefs.

    Yara,

    Ah leuke dingen heb je gekregen!
    Hoe was je Sinterklaas weekend nog?
    Kerstmis wel, heb zelfs een eigen kerstboompje op mijn kamer. Heel leuk haha.
    Maar ook Kerstmis is een beetje verschillend.
    Hier hebben we alleen kerstavond en eerste kerstdag.
    Dus een kerstdag minder dan in Nederland.
    Wist ik eerst ook niet, maar vertelde een leraar laatst.
    Dankje, ik hoop het!
    Fijn weekend!

    Liefs.


    Anja,

    Dat heb ik inderdaad gehoord en ook dat het gezellig was.
    Nogmaals bedankt voor het leuke Sinterklaas pakket!
    Fijn weekend!

    Liefs.


    Benthe,

    Heb er heel veel zin in, kan niet wachten haha.
    Het leren gaat wel, niet super.
    Maar we zullen zien!
    Ga je nog wat leuks doen in het weekend?
    Fijn weekend!

    Liefs.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mirte

Actief sinds 25 Sept. 2013
Verslag gelezen: 266
Totaal aantal bezoekers 7971

Voorgaande reizen:

10 Oktober 2013 - 10 April 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: